wtorek, 5 kwietnia 2022

Nasze emocje - malarstwo

Zapraszamy na wystawę prac czterech kobiet, uczestniczek sekcji malarskiej Uniwersytetu Trzeciego Wieku i Osób Niepełnosprawnych w Elblągu

pod tytułem „Nasze emocje”

Autorkami prac są: 

Ewa Wnuk

Maria Teresa Rekowska

Alicja Basek

Jadwiga Buława

 


 

 

Ewa Wnuk

"Moja przygoda z malarstwem zaczęła się kilka lat temu, kiedy spotkałam koleżankę spacerującą po elbląskiej Starówce w poszukiwaniu inspiracji do namalowania obrazu. Wówczas dowiedziałam się, że na Uniwersytecie III-go Wieku istnieje sekcja malarska. A ponieważ potrafię namalować domek i słoneczko (bo ponoć są osoby, które tego nie potrafią) postanowiłam spróbować swoich sił w tej dziedzinie sztuki. Pierwsze „kreski” i pociągnięcia pędzlem robiłam pod okiem gdańskiego malarza Zbigniewa Śniechowskiego. Wówczas zdobyłam również podstawową wiedzę teoretyczną na temat malarstwa. Obecnie kontynuuję naukę na warsztatach malarskich prowadzonych przez elbląską malarkę, Katarzynę Smeję-Skulimowską. Korzystając z Jej cennych uwag staram się doskonalić swoje umiejętności. Maluję farbami olejnymi. Lubię żywe, ostre kolory – barwy jesieni, ale też kojące wzrok zielenie. Maluję to, co mi się podoba mając nadzieję, że sprostam zadaniu, odzwierciedlając to w swoich pracach."

 

 

Maria Teresa Rekowska

"Od urodzenia mieszkam na malowniczych Żuławach. Już jako mała dziewczynka byłam zafascynowana wszelkimi artystycznymi zajęciami – w szkole podstawowej chodziłam na tańce i kółko teatralne, a w późniejszym wieku nauczyłam się wyszywać, haftować i szyć. Bardzo relaksował mnie również kontakt z naturą i zwierzętami. Uwielbiałam jazdę konną i pracę w ogrodzie. Kiedy założyłam rodzinę, wykorzystywałam swoje kreatywne zdolności wymyślając i opowiadając bajki swoim dzieciom, a potem wnukom. Pisałam również wiersze do szuflady. Poezja przynosiła mi ukojenie zwłaszcza po śmierci mojego, ukochanego męża. To właśnie wtedy rodzina zachęciła mnie do powrotu do młodzieńczych pasji. Zaczęło się od nauki carvingu, czyli sztuki rzeźbienia w owocach i warzywach. W 2018 roku w CKZiU w Elblągu podjęłam naukę florystyki, którą ukończyłam zdając egzamin państwowy. Rok później wnuczka namówiła mnie na udział w konkursie literackim „Elbląski Rękopis Roku” organizowanym przez Fundację Elbląg, w którym zdobyłam wyróżnienie. Ośmielona sukcesem wydałam tomik swoich wierszy w nakładzie kilkudziesięciu egzemplarzy, który ilustrowany był również namalowanymi przeze mnie obrazami. W międzyczasie zapisałam się na Uniwersytet Trzeciego Wieku, gdzie w warsztatach malarskich, pod czujnym okiem Pani Kasi zaczęłam poznawać tajniki malowania. Ze względu na fakt, iż całe życie spędziłam za miastem w otoczeniu przyrody, najbardziej lubię tworzyć pejzaże. Inspiruje mnie codzienność – kwiaty, które uprawiam w swoim ogrodzie, krople rosy osadzone na zieleniejących się źdźbłach trawy, pierwsze promienie wiosennego słońca. Docenia urok zmieniających się pór roku i potrafię dostrzec piękno w codziennych sytuacjach i zjawiskach.

Bardzo cieszę się, że mogę wystawić swoje obrazy. Od najmłodszych lat marzyłam o tym, aby malować, ale dopiero po przejściu na emeryturę mogłam to marzenie zrealizować."


 

Alicja Basek

"Elblążanką jestem od 10 lat, pochodzę znad Zalewu Wiślanego. Malowanie zawsze mi w duszy grało, ale wolny czas poświęcałam pracy na rzecz środowiska lokalnego.

Malowaniem zajmuję się od czterech lat (2017) dzięki dzieciom, które zmobilizowały mnie, obdarowując „sprzętem malarskim”. Zaczęłam malować portrety członków rodziny, znajomych i to mnie fascynuje. Lubię malować zwierzęta, również pejzaże związane z wodą, jak przystało zodiakalnemu rakowi. Moje serce ogrzewa świadomość, że moja Rodzinka jest ze mnie dumna."


 

 

Jadwiga Buława

"Moja przygoda z malarstwem rozpoczęła się w momencie kiedy przeszłam na emeryturę i stałam się słuchaczką UTWiON w Elblągu, tj. 2012 r. (10 lat temu).

Zawodowo pracowałam całe życie w biurze i nawet przez myśl mi nie przeszło, że w przyszłości chwycę za pędzle. Do tego czasu zajmowałam się hobbystycznie rękodziełem na własny użytek. Zapisując się do sekcji malarstwa prowadzonej przez Panią Katarzynę Smeję-Skulimowską nawet nie przypuszczałam, że namaluję kiedyś obraz. Uczestnicząc w zajęciach pod czujnym okiem prowadzącej uwierzyłam w swoje możliwości, poznałam i rozwinęłam warsztat pracy oraz zainteresowanie sztuką. Zajęcia malarstwa nauczyły mnie szerszego patrzenia na otaczający mnie świat, cierpliwości, dokładności i pochłonęły tak bardzo, że z przyjemnością siadam do sztalug. Aktualnie, to moje jedyne hobby. Lubię przedstawienie martwej natury i zimowe pejzaże. Bliskie są mi tematy związane z naturą i krajobrazem, a z tęsknoty za podróżami po świecie sięgam po tematy przedstawiające architekturę."


 

 

Wernisaż wystawy odbędzie się 6 kwietnia o godz. 17.00 przy Al. Grunwaldzkiej 137.

Wystawa potrwa do 27 maja 2022 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za komentarz :)